20110313

percintaan yang matang?




Kembali melewati kemanisan bercinta pada usia matang mengujakan Daphne kerana perbincangan mereka sering menyentuh isu serius dan dewasa.

"Dia bukan hanya kekasih tetapi teman yang sentiasa bertolak ansur dan memahami diri saya. Kami sedang melalui fasa percintaan yang matang, bukan lagi didorong nafsu atau keinginan semata-mata. Lelaki berkualiti sepertinya tidak ramai namun saya tidak mahu terlalu memberikan tekanan. Saya cuma mengikut arus waktu. Dia juga tidak pernah memaksa, membuatkan saya bertuah kerana dipertemukan dengannya," kata Daphne.


sumber bharian
tahniah-lah untuk daphne dan joe :D semoga bahagia ok!


ciri-ciri ini( di-highlight purple) yang dikatakan percintaan yang matang kan?

jarang sangat saya jumpa jenis percintaan macam ni..
pendapat saya percintaan yang matang bila,
  • umur dh meningkat,pemikiran akan matang :)
  • kita akan rasa tanggungjawab terhadap Allah,keluarga,dan baru pasangan kita..
  • cinta kadang2 tak perlu nk diucap selalu,tak perlu sentuhan.. dari pandangan dan perubatan.. it show our love :D
  •  bila bercinta mesti ada perancangan untuk masa depan..

p/s: korg pernah tengok drama singapura love blossom 2? 8tv setiap kul 5?
drama ni dh nak abis,sy tgk online je,cpt sikit kan..hehe :D
drama ini ada pelbagai percintaan..
saya mestilah memilih percintaan yg matang --> pasangan ni jia qi-wen hao..
suka la  :D 


**saya pernah kenal lelaki yg lg muda,lelaki yang sebaya..tapi semua tak kesampaian.. mungkin jodoh saya dengan lelaki tua??

9 comments:

Miss Ran said...

erk percintaan matg eh?

unknown girlz said...

@miss ran
erk? y?

nur said...

lelaki tua= MATANG..
yang muda pun ada gak yang matang kan..
ALL IN ONE

AngahSayang2314 said...

alamak bila baca kan??teringat zaman2 dulu masa cintan cinton hehehe

unknown girlz said...

@nur
yups2..betul.. ada gak laki muda yg pemikiran matang,tp jarang la..

@angah
hehe..yeke?bgus2..sekali skali kena ingat blik :D

skygurlz said...

insyaALLAH....jdoh 2 de kt mne2 je..Allah yg tntukn kte juz mrncang..hehe...

unknown girlz said...

@skygurlz
setuju! jodoh itu rahsia ilahi :D

c.i.k.a.m.i.e.a said...

tak lama lagi dapat lar tu percintaan yang matang.. hehehehe

unknown girlz said...

@cikamiea
hehe..insyaAllah :D