20111004

kita berbeza

salam.nak merepek jap. 'kita berbeza'


kadang2 aku rasa kita ni macam baru kenal,walaupun dah bertahun kita kenal. 
aku tak faham la.. atau buat2 tak faham? 
mungkin sebab kita ni jauh dan berbeza asalnya.. tak dinafikan setiap orang berbeza dan aku belajar menerima perbezaan dengan anggap ia istimewa, entahla.. 


susah sangat ke kalau kita mintak 'kejujuran' dah sah2 ia bukan materialistik.
bagi aku, dengan kejujuran kita dapat terima sesiapa seadanya..dan lebih mengenali dan memahami.. dan cermin diri.. 
sebab selagi kita cuba mencari persamaan kita akan jumpe banyak perbezaan. kalau di fikir lagi menyerabutkan kepala. lebih baik fikir yang UTAMA. kan?
fikir perkara yang mem-bahagiakan untuk merasa bahagia. 
lagipun hidup ini bukan kisah kau dan aku SAHAJA. ada ramai lagi yang ada di sisi aku insyaAllah waktu susah dan senang.. kawan kawan kawan~


perbezaan-perbezaan... akan jumpa kebahagiaan/ menarik~~

*ada fahamkah ini entri? buat2 la faham* chill~

No comments: